29 Mart 2008 Cumartesi

Afyonkarahisar Pazar Yeri ve Esnafı

Selamün Aleyküm!Ben de pazar esnafı olarak düşüncelerimi söylemek istiyorum! 20 mart 2008 perşembe gecesi tuhafiye,sebze ve diğer esnafın da katıldığı bir toplantı yapıldı.Toplantıda alınan karara göre pazar esnafı, sempt pazarları dahil protesto maksadıyla şehir içerisin de tezgah açmayacak,bununla beraber protestoya katılmak için toptancı halide pazar esnafına destek verecek diye, oda başkanları tarafından bir açıklama yapıldı ve bizim gariban,saf pazar esnafı da çaresiz dolduruşa geldi ve oda başkanlarını desteklediler veya desteklemek zorunda bırakıldılar.Ama şunu düşünemediler (ilk etapta ben de) olayın boyutu çok büyüktü,nasılmı?Pazarcı esnafı tezgah açmayacak,toptancı hali de mahsul getirmeyecek ve Belediye Başkan'ı KAPTAN pes edecek pazarcının elini öpecek. Görünen plan buydu.Bu; gariban, saf pazarcı esnafına bu şekilde lanse edildi,tefekkür edilirse yukarıda da söylediğim gibi olayın çapı büyük; yani toptancı hali destek verirse mal getirmeyecek, getirmeyince halk (askeriye,hastahaneler,oteller,öğrenci yurtları,lokantalar ve tabildot sanayii,dolayısıyla organize sanayii ve küçük sanayii,resmi dairelerin yemekhaneleri)mahsul gelmediği için sebze yemeklerin den mahrum olacaklar ve KAPTAN'a pazar için,pazar esnafı için baskı yapacaklar ve KAPTAN da yeni bir pazar yeri gösterecek veya mevcut olan fuar alanındaki pazar yerini düzeltme ve genişletme işine gidecek böylelikle pazarcının dediği gibi olacak.Pazar esnafı kusura bakmayın ama bu bukadar ucuz değil.Pazar esnafının toplantısından sonra KAPTAN' ın beyanatı şöyleymiş.''Pazar esnafı fuar alanına cumartesi günü sergi açmazsa çarşamba günü de tezgah açacakları güvenevler semptine de ben sergi açtırmam.''Şimdi buradan yola çıkarsak,güvenevler iptal oldu mu?,Sebze ve meyve toptancıları odası başkanı Ali ÇİLOĞLU bizim pazar esnafının toplantısından ve almış olduğu protesto kararından haberimiz yok dolayısıyla pazar esnafının toptancı haline mahsul girişi yapılmaması için baskılarla tehditkerane davranışına binaen suç duyurusun da bulundu mu?Dolayısıyla pazar esnafı da kendi deyimleriyle hapı yuttu mu?Arkadaşlar!... Uyanık olalım hakkımızı kimseye yedirtmeyelim diyecem ama nasıl işte bunu bilemiyorum.Aslında biliyorum da.....(Haydi söyleyeyim bari)İSLAMİYET'e sımsıkı yapışarak. Peygamber Efendimiz Sallahu Aleyhi Ve Sellem veda hutbesinde ''Size iki şey bırakıyorum bunlara sıkıca sarılırsanız yolunuzu asla şaşırmazsınız.Bunlar Kuran-ı Kerim ve Benim sünnetim.'' Buyurmuşlar.Bizde bunlara yapışırsak kimseye kanmayız!.....Selam ve Dua İle Allaha Emanet Olun.

1 yorum:

belliyol dedi ki...

Şehrin bu kadar uzağına pazar mı kurulur. Başkan padişah gibi bildiğini okuyor. Halka rağmen halk için kafasına ne gelirse yapıyor. Tepkileri duymazdan geliyor. Bu başkanı tanımadan önce AKP'ye oy vermiştim. Artık vermiyorum. Bence bu başkan o kotukta olduktan sonra AKP hiçbir seçimde Afyon'dan oy beklemesin. Parti kapatıyorlar. Acaba belediye de kapatılamıyor mu? Yeter artık Afyon'un bu başkandan çektiği zulüm!